CONTRACT
de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie
Nr. ………….. / ……………….
Părţile contractante: SC SIMPA VOYAGES & EVENTS SRL., cu sediul social in Str Stefan cel
mare, nr. 19,
1. Obiectul
contractului
1.1. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii de călătorie sau a serviciilor de călătorie asociate, înscris în bonul de comanda, voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie sau alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de plată şi călătorie.
2. Informaţii
precontractuale
2.1. Înainte de semnarea prezentului
contract, călătorul trebuie să primească formularul cu informațiile standard
(Anexa 1), precum și următoarele informații :
2.1.1.
destinaţia (destinaţiile) călătoriei, itinerariul şi perioadele sejurului, cu
datele corespunzătoare şi în cazul în care cazarea este inclusă, numărul de
nopţi incluse;
2.1.2.
mijloacele de transport, caracteristicile şi categoriile acestora, locurile,
datele şi orele de plecare şi de întoarcere aproximative, duratele şi locurile
opririlor intermediare şi ale legăturilor de transport.
2.1.3.
locația, principalele caracteristici și, după caz, categoria turistică a
unităţilor de cazare conform normelor din
2.1.4.
serviciile de masă oferite;
2.1.5.
vizitele, excursiile sau alte servicii incluse în preţul total convenit al
pachetului;
2.1.6.
dimensiunea aproximativă a grupului (atunci când este cazul);
2.1.7.
limba în care vor fi furnizate serviciile turistice, dacă este cazul;
2.1.8.
gradul de adecvare a călătoriei pentru persoanele cu mobilitate redusă și, la
cererea călătorului, gradul de adecvare a călătoriei sau a vacanței, luând în
considerare nevoile călătorului;
2.1.9.
pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită
părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazării copilului;
2.1.10.
denumirea comercială şi sediul social ale agenţiei de turism, precum şi
numerele de telefon şi, după caz, adresele de e-mail ale acestora;
2.1.11.
prețul total, inclusiv taxele și orice costuri suplimentare;
2.1.12.
modalitățile de plată;
2.1.13.
cerințele legate de pașaport și vize, precum și informații referitoare la
formalitățile legate de sănătate;
2.1.14.
încetarea contractului oricând înainte de începerea executării pachetului, cu
plata unei penalităţi de încetare corespunzătoare sau, după caz, a
penalităţilor de încetare standardizate solicitate de Agenție;
2.1.15.
asigurarea storno sau asigurarea medicala pe perioada călatoriei.
2.2. Informarea este considerată
îndeplinită dacă călătorul a primit toate informațiile de la art. 2.1. pe un
suport durabil (printate, email, site www.simpa.ro)
2.3. Informaţiile precontractuale
furnizate călătorului cu privire la serviciile de călătorie (2.1.1. - 2.1.8.;
2.1.11 - 2.1.15), sunt parte integrantă a contractului privind pachetul de
servicii de călătorie şi nu pot fi modificate decât prin acordul explicit al
părţilor contractante.
3. Încheierea
contractului
3.1. Contractul se încheie în
momentul semnării lui de către călător sau prin acceptarea condiţiilor
contractuale de servicii de călătorie în cazul celor achiziţionate la distanţă
(e-mail, online).
3.2. Conform Regulamentului (UE)
2016/679 cu privire la protectia datelor cu caracter personal, este necesar ca
titularul de contract să dea o ” INFORMARE
PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL” din Anexa 2.
3.3. Contractul încetează de drept
odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii de călătorie
înscris în documentele de călătorie.
3.4. Informatiile privind statele pe
teritoriul cărora, la data încheierii prezentului contract, este decretată
stare de urgență ori când MinisterulAfacerilor Externe din
4. Preţul contractului şi
modalităţi de plată
4.1. Preţul contractului se compune din
costul serviciilor de călătorie efective, comisionul Agenţiei şi TVA. Dacă
preţul nu este specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat
în bonul de comandă, alte documente de călătorie sau pe factură.
4.2. Modalităţi de plată: la încheierea
contractului se percepe un avans conform fiecărei oferte sau, după caz, plata
integrală a contravalorii pachetului de servicii de călătorie.
4.3. Plățile se vor face conform
datelor scadente de pe factură.
4.4. Facturarea și plata serviciilor
de călătorie interne se vor efectua în LEI.
4.5. Facturarea serviciilor de
călătorie externe se va efectua în EURO, iar plata acestora se poate realiza
într-o singură monedă, EURO sau în LEI la cursul de vânzare din ziua plății
comunicat de First Bank, conform art. 290 alin. 2 Cod Fiscal.
5. Drepturile şi obligaţiile
Agenţiei
5.1. Agenţia se obligă să furnizeze
călătorului toate informațiile prevăzute la pct.2.1. din prezentul contract.
5.2. Înainte de începerea executării
pachetului, Agenția își rezervă dreptul de a modifica în mod unilateral
clauzele nesemnificative ale contractului privind pachetul de servicii de
călătorie, cu excepția preţului contractului, cu informarea călătorului cu
privire la modificarile efectuate, pe un suport durabil.
5.3. În cazul în care, înainte de
începerea executării pachetului, Agenția este constrânsă să modifice
semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de
călătorie (2.1.1.- 2.1.8.) sau nu poate îndeplini cerinţele speciale ale
călătorului pe care le-a acceptat, are obligația de a informa călătorul, fără
întârzieri nejustificate, pe un suport durabil, cu privire la aceste modificări
și la consecințele lipsei reacției călătorului în termenul prevăzut la art.
6.2. și, după caz, la pachetul de substituție oferit și prețul acestuia.
Schimbarea locului de cazare se consideră modificare semnificativă a
contractului, iar Agenția va oferi cea mai apropiată variantă din locația
respectivă de o calitate echivalentă sau superioară.
5.4. În cazul achiziţionării unui
pachet de servicii de călătorie având în componenţă şi asigurarea transportului
pe cale aeriană, Agenţia nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea
avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul de călătorie. Pentru
întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste călătorii conform
Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului
din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare
şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi
anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a
Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin HG nr. 1.912/2006.
5.5. În cazul pachetelor de servicii
de călătorie, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile
turistice, acestea fiind destinate transportului.
5.6. În situaţia achiziţionării unui
produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin
de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte
inferioară, una superioară, mai spre pupa
sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea
rezervată iniţial, caz în care călătorul nu va fi despăgubit în niciun mod
având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.
5.7. Agenţia poate modifica preţul
contractului în sensul majorării acestuia, numai dacă modificarea are loc ca
urmare a variaţiilor costurilor de transport, a nivelului taxelor sau al
comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie incluse in contract, inclusiv
taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de îmbarcare sau
debarcare în porturi şi aeroporturi, ori a cursului de schimb valutar relevant
pentru pachetul respectiv și numai după trimiterea unei notificări, însoțită de
o justificare a creșterii respective și de modul de calcul, pe un suport
durabil, cu cel puțin 20 de zile calendaristice înainte de începerea executării
pachetului.
5.8. Daca Agenția este constrânsă să
mărească preţul pachetului cu mai mult de 8% din prețul total al pachetului,
informează călătorul, pe un suport durabil, cu cel puțin 20 de zile
calendaristice înainte de începerea executării pachetului.
5.9. Agenția poate aplica o reducere a
prețului, după încheierea contractului şi înainte de începerea executării
pachetului, care să corespundă unei scăderi a costurilor prevăzute la art.
5.7., aceasta având dreptul să deducă cheltuielile administrative efective din
rambursarea datorată călătorului. La cererea călătorului, Agenția prezintă
dovezi ale cheltuielilor administrative respective.
5.10. În cazul în care, după începerea
călătoriei turistice, o parte semnificativă din serviciile de călătorie
prevăzute în contract nu poate fi executată astfel cum s-a convenit în
contractul privind pachetul de servicii de călătorie, Agenția oferă, fără
costuri suplimentare pentru călător următoarele:
5.10.1. servicii alternative
corespunzătoare pentru continuarea derulării pachetului, pe cât posibil
echivalente sau de mai bună calitate decât cele specificate în contract. În
cazul schimbării cazării, se consideră a fi serviciu alternativ corespunzător
pentru continuarea derulării pachetului oferirea cazării în aceeaşi locaţie, în
cea mai apropiată variantă faţă de cea iniţială;
5.10.2. reducerea adecvată a prețului,
în cazul în care serviciile alternative propuse, au drept consecinţă un pachet
de o calitate mai scăzută decât cea specificată în contractul privind pachetul
de servicii de călătorie;
5.10.3. reducerea preţului şi/sau la
despăgubiri pentru serviciile neprestate, fără a înceta contractul de servicii
privind pachetul de călătorie, în cazul în care este imposibil să se furnizeze
servicii alternative sau călătorul respinge serviciile alternative propuse;
5.10.4. transportul retur al călătorului
la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta cu transport echivalent,
fără întârzieri nejustificate și fără costuri suplimentare.
5.11. Agenția poate reduce
corespunzător prețul pachetului pentru orice perioadă în care a existat o
neconfomitate constatată pe parcursul executării unui serviciu de călătorie
inclus în contractul privind pachetul de servicii de călătorie, cu excepția
cazului în care neconformitatea este imputabilă călătorului.
5.12. Agenţia este răspunzătoare pentru
daunele pe care le suferă călătorul ca urmare a existenței neconformității, cu
excepţia cazurilor în care neconformitatea:
5.12.1. este imputabilă călătorului;
5.12.2. este imputabilă unei părţi terţe
care nu are legătură cu furnizarea serviciilor de călătorie incluse în
contractul privind pachetul de servicii de călătorie şi este imprevizibilă sau
inevitabilă;
5.12.3. este provocată de cauze de forţă
majoră sau de circumstanţe inevitabile şi extraordinare, pe care nici Agenţia,
nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita.
5.13. Agenţia poate înceta contractul
privind pachetul de servicii de călătorie şi poate oferi călătorului
rambursarea completă a tuturor plăţilor efectuate pentru pachet, dar nu este
răspunzătoare de plata unor despăgubiri suplimentare, în unul din următoarele
cazuri:
5.13.1. numărul de persoane înscrise
pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decât numărul minim
stabilit în contract, iar Agenția îl înştiinţează, în timp util, pe călător cu
privire la încetarea contractului, dar nu mai târziu de :
- 20 de zile înainte de începerea executării pachetului,
în cazul călătoriilor care durează mai mult de 6 zile;
- 7 zile înainte de începerea executării pachetului, în
cazul călătoriilor care durează între 2 - 6 zile;
- 48 ore înainte de începerea executării pachetului, în
cazul călătoriilor care durează mai puţin de 2 zile
5.13.2. nu poate executa contractul în
caz de forţă majoră (definită în art. 7.10.) sau din cauza unor circumstanţe
inevitabile şi extraordinare, pe care Agenţia nu le poate prevedea sau evita
precum și în caz de neîndeplinire a numărului minim de persoane ca urmare a
unor renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru toţi
participanţii, iar Agenția înştiinţează călătorul cu privire la încetarea
contractului, fără întârziere şi înainte de începerea executării pachetului.
5.14. În situațiile prevăzute la art.
5.13., Agenția poate oferi călătorului soluții alternative, pe cât posibil
echivalente calitativ, în condiții similare de transport și cazare, fără a fi
însă obligată la plata unor despăgubiri suplimentare sau a altor cheltuieli ce
nu sunt incluse în pachet.
5.15. Agenţia are obligaţia să comunice
călătorului, în scris sau prin alt suport durabil, cu cel putin 2 zile
calendaristice înainte de data plecării, următoarele informaţii: orele
programate de plecare/întoarcere, escale şi legături, date de contact in cazul
acestea au fost modificate.
5.16. Agenţia acordă asistenţă adecvată
fără întârzieri nejustificate călătorului aflat în dificultate, inclusiv în
circumstanţe inevitabile şi extraordinare, în special prin:
5.16.1. furnizarea de informaţii
corespunzătoare privind serviciile de sănătate, autorităţile locale şi
asistenţa consulară;
5.16.2. efectuarea comunicărilor la
distanţă şi sprijinirea călătorului în găsirea unor servicii de călătorie
alternative.
5.17. Agenţia are posibilitatea de a
pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistenţă în cazul în care
călătorul este cel care a provocat situaţia de dificultate în mod intenţionat
sau din propria neglijenţă. Comisionul nu depăşeşte în niciun caz costurile
efective suportate de Agenție.
5.18. Agenţia de turism organizatoare
este responsabilă de buna executare a serviciilor de călătorie incluse în
contractul privind pachetul de servicii de călătorie, indiferent dacă aceste
servicii urmează să fie furnizate de aceasta sau de un alt furnizor de servicii
de călătorie.
5.19. În măsura în care este imposibil
să se asigure întoarcerea călătorului astfel cum s-a convenit în contractul
privind pachetul de servicii de călătorie din cauza unor circumstanţe
inevitabile şi extraordinare, Agenția suportă costul cazării necesare, pe cât
posibil de categorie echivalentă, pentru o perioadă care nu depăşeşte 3 nopţi
pe călător. Dacă în legislaţia specifică privind drepturile pasagerilor, sunt
prevăzute perioade mai lungi aplicabile mijloacelor de transport relevante
pentru întoarcerea călătorului, se aplică perioadele respective.
5.20. În cazul în care călătorul, care
a contractat un pachet de servicii de călătorie pentru care a achitat un avans
nu mai achită, în termenele specificate pe factura sau în bonul de comandă,
ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră încetat de drept,
iar Agenţia are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul
călătorului cu reţinerea din avans a penalităților prevăzute la art. 7.
Diferența, dacă există, se va rambursa călătorului.
5.21. În situația de suprarezervare
(overbooking) a unui hotel, determinată de activitatea hotelierilor, înainte
sau după începerea călătoriei, Agenția este obligată să ofere o altă variantă
de hotel în aceeași zonă sau într-o zonă cât mai apropiată, la aceeași
categorie sau de o categorie superioară fără să modifice prețul.
6. Drepturile şi obligaţiile
călătorului
6.1. Călătorul poate transfera
contractul privind pachetul de servicii de călătorie unei persoane care
îndeplineşte toate condiţiile aplicabile contractului respectiv, după ce
notifică Agenția, pe un suport durabil, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte
de începerea executării pachetului despre acest transfer. Condițiile
transferului sunt următoarele:
6.1.1. Persoana care transferă
contractul privind pachetul de servicii de călătorie şi persoana căreia îi este
transferat contractul răspund în solidar pentru achitarea soldului şi a tuturor
comisioanelor, tarifelor şi altor costuri suplimentare generate de acest
transfer.
6.1.2. Agenţia informează persoana care
transferă contractul cu privire la costurile efective ale transferului. Aceste
costuri sunt rezonabile şi nu depăşesc costurile suportate efectiv de Agenţie
ca urmare a transferului contractului privind pachetul de servicii de
călătorie.
6.1.3. Agenţia prezintă persoanei care
transferă contractul dovezi cu privire la costurile suplimentare, comisioanele
sau alte costuri generate de transferarea contractului privind pachetul de
servicii de călătorie.
6.2. Călătorul trebuie să informeze
Agenția, în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la primirea notificărilor
prevăzute la art. 5.3. și 5.8., cu privire la hotărârea sa de a opta pentru
acceptarea modificărilor propuse sau pentru încetarea contractului, fără a
plăti vreo penalitate de încetare.
6.3. În cazul în care călătorul nu
comunică Agenției opțiunea sa sau decide să participe la călătoria asupra
căreia s-au operat modificările prevăzute în art. 5.3. și art. 5.8., se va
considera că modificările au fost acceptate, iar călătorul nu va putea solicita
despăgubiri ulterioare.
6.4. În cazul în care călătorul
optează pentru încetarea contractului privind pachetul de servicii de
călătorie, acesta are dreptul:
6.4.1. să accepte un alt pachet, atunci
când este oferit de Agenție, dacă este posibil, de o calitate echivalentă sau
superioară;
6.4.2. să accepte un pachet de servicii
de călătorie de o calitate inferioară, cu reducerea corespunzătoare a prețului
sau un pachet cu un preț mai redus ;
6.4.3. să i se ramburseze toate plăţile
efectuate în virtutea contractului în cazul în care călătorul nu acceptă un alt
pachet.
6.5. Călătorul poate înceta contractul
privind pachetul de servicii de călătorie în orice moment înainte de începerea
executării pachetului, având dreptul la rambursarea plăților efectuate, cu
scăderea penalității de încetare corespunzătoare.
6.6. În cazul în care, călătorul
încetează contractul datorită unor circumstanțe inevitabile și extraordinare
care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și
care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau transportul
pasagerilor la destinaţie, nu va plăti nici o penalitate de încetare.
6.7. Călătorul are dreptul să solicite
Agenţiei o despăgubire în cazul în care Agenţia încetează contractul privind
pachetul de servicii de călătorie, cu excepția cazurilor prevăzute de art.
5.13.
6.8. Călătorul poate respinge
serviciile alternative propuse de Agenție potrivit art. 5.10., doar în cazul în
care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit în contractul privind
pachetul de servicii de călătorie sau reducerea de preţ acordată este
inadecvată.
6.9. Călătorul are obligaţia să
respecte următorul program de acordare a serviciilor de călătorie: cazarea
(check-in) se face, de regulă, după ora 14,00 a zilei de intrare şi se termină
(check-out), de regulă, până la ora 12,00 a zilei de ieşire înscrise pe
documentele de călătorie (voucher). Eventualele costuri suplimentare generate
de neeliberarea spaţiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai
sus cad în sarcina exclusivă a călătorului.
6.10. Călătorul este obligat să achite
la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi
alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de
la Agenţie.
6.11. Călătorul este obligat să
prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi
documentul de călătorie eliberat de Agenţie (voucher, etc.) în vederea
acordării serviciilor de călătorie.
6.12. Călătorul ia la cunoştinţă că
alte servicii pe care le achiziţionează care nu fac parte din contractul cu
Agenția sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local şi sunt
guvernate de legislaţia ţării de destinaţie, Agenția neavând nicio
responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.
6.13. Dacă pentru efectuarea călătoriei
este necesară îndeplinirea de către călător a unor formalităţi suplimentare (de
exemplu, călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele călătorului este
schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a
îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă
şi consultarea site-ului www.politiadefrontiera.ro . În cazul în care călătorul
nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile
suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina
Agenţiei (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea
părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte
documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este
exonerată de orice răspundere în cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.
6.14. Agenţia recomandă călătorilor
contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea
detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).
6.15. În cazul în care o singură
persoană angajează servicii de călătorie pentru un număr mai mare de călători,
condiţiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru
care au fost achitate serviciile.
6.16. Călătorul este obligat să
folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea
acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face
vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de călător ca
urmare a nerespectării acestui alineat.
6.17. Călătorul are obligaţia să
respecte locul, data şi ora plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi
locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul programului de călătorie
contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectării de
către călător a prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi
suportate de către acesta.
6.18. În cazul în care călătorul care a
intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de
călătorie refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara
respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, călătorul respectiv are
obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
7. Penalități, rambursări și
despăgubiri
7.1. În cazul în care călătorul
anulează/încetează, contractul privind pachetul de servicii de călătorie, în
orice moment înainte de începerea executării pachetului, datorează Agenţiei
penalități după cum urmează:
a) ……………………………..
dacă anularea se face cu mai mult de ………… zile calendaristice înainte de data
plecării
b) ………………………………
preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul …………… de
zile calendaristice înainte de data plecării (inclusiv a biletelor charter);
c) ……………………………….
din preţul pachetului de servicii, dacă anularea se face cu mai puțin de ………
zile calendaristice înainte de data plecării (inclusiv a biletelor charter);
d)
Penalizarile pentru biletele de avion pe curse regulate sunt specificate la
achiziționare, în funcție de condițiile impuse de fiecare transportator.
e) În
cazul anumitor pachete cu condiții speciale (oferte speciale, EB, etc.) impuse
de către furnizori, penalitățile vor fi menționate distinctiv în cadrul
ofertelor și vor anula oricare alte condițiii specificate anterior.
f)
Penalizarile de la pct. a, b si c sunt valabile si în cazul achiziționării doar
a biletelor charter de avion, fara alte servicii ;
7.2. În cazul în care călătorul nu
ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate
pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea
efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în
imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de
persoana acestuia, penalitatea va fi de 100 %.
7.3. Călătorul trebuie să depună în
scris cererea de încetare a pachetului de servicii de călătorie la Agenţia la
care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de încetare nu este luată în
considerare.
7.4. În cazul în care călătoria nu a
început, valoarea despăgubirii este egală cu valoarea sumelor achitate efectiv
de către călător, în baza contractului privind pachetele de servicii de
călătorie, în măsura în care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a
insolvenței Agenției.
7.5. În cazul în care în contractul
privind pachetele de servicii de călătorie este inclus transportul de pasageri
și călătorul se află în imposibilitatea întoarcerii la locul de plecare,
datorită insolvenței Agenției, despăgubirea este egală cu contravaloarea
serviciilor de călătorie neprestate călătorului și achitate de acesta, la care
se adaugă costul repatrierii.
7.6. Agenția efectuează rambursările
prevăzute în prezentul contract, fără întârzieri nejustificate şi, în orice
caz, nu mai târziu de 14 zile lucrătoare de la data încetării contractului
privind pachetul de servicii de călătorie.
7.7. În cazul rambursării prevăzută în
art. 6.5., se va scădea penalitatea de încetare corespunzătoare din valoarea
rambursării.
7.8. Călătorul are dreptul să
primească despăgubiri adecvate din partea Agenției pentru orice daune pe care
le suferă ca urmare a unei neconformităţi. Despăgubirea se acordă fără
întârzieri nejustificate.
7.9. Călătorul nu are dreptul la
despăgubiri în cazurile enumerate de art. 5.12. și art. 5.13.
7.10. Agenţia nu răspunde în caz de
forță majoră, care este definită ca fiind orice eveniment extern, imprevizibil,
absolut invincibil si inevitabil, cum ar fi grevă, conflict politic, război,
calamităţi naturale (cutremur, inundații, furtună etc), incendii, epidemii,
pericol public, atac terorist, embargou internaţional, interdicţii ale
organelor de administraţie publică etc., precum şi în cazul în care companiile
aeriene stabilesc limite de răspundere.
7.11. Toate sumele menţionate la
prezentul articol se vor reţine de către Agenţie din avansul sau preţul total
al pachetului de servicii de călătorie achitat de călător, fără a fi necesară
intervenţia instanţelor de judecată.
7.12. Drepturile la despăgubiri sau la
reducerea preţului nu aduc atingere drepturilor călătorilor în temeiul
regulamentelor și convenţii internaţionale aplicabile.
7.13. În cazul unor evenimente invocate
de călători (îmbolnăviri, decese), care se vor dovedi cu acte, penalitățile
aplicate vor fi cele percepute de furnizorii serviciilor de călătorie. În acest
caz, călătorul își poate recupera sumele achitate prin activarea asigurării storno.
8. Reclamaţii
8.1. În cazul în care unul din
serviciile de călătorie nu se execută în conformitate cu contractul privind
pachetul de servicii de călătorie, călătorul are obligația de a informa în
scris, de la fața locului și fără întârzieri nejustificate, atât reprezentantul
Agenţiei, cât şi prestatorii de servicii de călătorie (conducerea hotelului, a
restaurantului, reprezentanţii locali ai Agenției organizatoare), în legătură
cu orice neconformitate pe care o constată pe parcursul executării unui
serviciu de călătorie inclus în contractul privind pachetul de servicii de
călătorie, ţinând cont de circumstanţele cazului. Datele de contact ale
Agenţiei: 0241615311, 0722219729, rezervari@simpa.ro, unde călătorul poate
solicita asistență atunci când se află în dificultate sau poate reclama orice
neconformitate sesizată în timpul executării pachetului.
8.2. În cazul în care prestatorii de
servicii de călătorie refuză nejustificat sau nu rezolvă neconformitatea
reclamată de călător și nu invocă cazurile prevăzute la art. 8.3., acesta
trebuie să contacteze, de la fața locului, Protectia consumatorului din țara
respectivă.
8.3. Atât Agenţia, cât şi prestatorul
de servicii de călătorie vor acţiona pentru remedierea neconformității, cu
excepţia unuia din următoarele cazuri:
8.3.1. neconformitatea nu poate fi
remediată;
8.3.2. remedierea implică cheltuieli
disproporţionate, ţinând cont de anvergura neconformităţii şi de valoarea
serviciilor de călătorie afectate.
8.4. Fără a aduce atingere excepţiilor
prevăzute la art. 8.3. în cazul în care Agenția nu remediază neconformitatea
într-un termen rezonabil stabilit de călător, acesta poate face el însuşi acest
lucru şi poate solicita rambursarea cheltuielilor necesare. Călătorul nu
trebuie să specifice un termen dacă Agenția refuză să remedieze neconformitatea
sau dacă este necesară o remediere imediată.
8.5. În cazul în care neconformitatea
afectează în mod substanţial executarea pachetului, iar Agenția a omis să o
remedieze într-un termen rezonabil stabilit de către călător, acesta poate
înceta contractul privind pachetul de servicii de călătorie fără plata unei
penalităţi de încetare şi, după caz, poate să ceară reducerea preţului şi/sau
despăgubiri.
8.6. Călătorul poate trimite cereri
sau reclamaţii în legătură cu executarea pachetului, într-un termen rezonabil
după întoarcerea din călătorie, în mod direct agenţiei de turism intermediare
de la care a achiziţionat pachetul. Agenţia de turism intermediară transmite
agenţiei de turism organizatoare, fără întârzieri nejustificate, cererile sau
reclamațiile. Aceasta va comunica călătorului modul de soluționare a
reclamației, în termen de 30 de zile de la primirea acesteia.
8.7. Călătorul are posibilitatea să
apeleze și la entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (entitatea
SAL), care soluționează litigiile în conformitate cu O.G. nr. 38/2015 privind
soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, precum
şi la platforma europeană de soluţionare online a litigiilor (platforma SOL) în
temeiul Regulamentului (UE) nr. 524/2013 al Parlamentului European.
9. Asigurări
9.1. Călătorul este asigurat pentru
rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în
cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la următoarele societăți de
asigurare:
Societatea de asigurare Nr. Poliță valabilă de la data valabilă până la data Suma
City Insurance SA BN000001218 21.02.2019 20.02.2020 30000 USD
Polițele
de asigurare sunt afişate pe pagina web a agenţiei de turism http://www.simpa.ro
9.2. Conform O.G. nr. 2/2018 polițele
de asigurare acoperă numai pachetele de călătorie nu și rezervările individuale
sau biletele de avion care nu sunt asigurate în cazul insolvenței Agenției.
10. Documentele contractului.
10.1. Constituie parte integrantă din
contract următoarele: voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de
excursie, bonul de comandă, după caz; programul turistic,
cataloage/pliante/oferte, formularul cu informațiile standard, declaraţia de
consimțământ privind prelucrarea datelor personale, datele de la Protecția
Consumatorului, precum și alte înscrisuri/site-ul www.simpa.ro, ale Agenţiei
puse la dispoziţia călătorului, în format tipărit sau pe alt suport durabil.
11. Dispoziţii finale
11.1. Prezentul contract a fost
încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de
servicii de călătorie și servicii de călătorie asociate se va face în
conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor
O. G. nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de
călătorie asociate.
11.3. Toate unităţile de cazare, precum
şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale
ţărilor de destinaţie, conform procedurilor interne şi normativelor locale,
acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de
destinaţie la altul.
11.4. Călătorul declară că Agenţia l-a
informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de
servicii de călătorie și servicii de călătorie asociate, în conformitate cu
prevederile O. G.nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi
serviciile de călătorie asociate.
11.5. Litigiile apărute între părţi se
rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze
instanţelor de judecată competente.
11.6. Contractul va fi interpretat
conform legilor din România.
Agenţia, Am citit contractul si anexele și am primit un exemplar al acestora
Prin agent turism Călător,
ANEXA 1
Formular cu
informaţii standard pentru contractele
privind pachete de
servicii de călătorie
Combinaţia de servicii de călătorie pusă la dispoziţia
dumneavoastră este un pachet în înţelesul Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018.
Prin urmare, veţi beneficia de toate drepturile UE care se
aplică pachetelor. SIMPA VOYAGES & EVENTS SRL va fi pe deplin responsabilă
pentru executarea corespunzătoare a pachetului în ansamblu. În plus, conform legislaţiei,
SIMPA VOYAGES & EVENTS SRL deţine protecţie pentru a vă rambursa plăţile
şi, în cazul în care transportul este inclus în pachet, pentru a asigura
repatrierea dumneavoastră în cazul în care devine insolventă. Informaţii
suplimentare referitoare la principalele drepturi în temeiul Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2018 www.anat.ro/wp-content/uploads/2013/09/OG-2_2018.pdf
Urmărind hyperlinkul, călătorul va primi următoarele informaţii:
Drepturile
principale în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018:
-
Călătorii primesc toate informaţiile esenţiale privind pachetul anterior
încheierii contractului privind pachetul de servicii de călătorie.
- Există
întotdeauna cel puţin un comerciant care răspunde pentru executarea
corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.
-
Călătorilor li se pune la dispoziţie un număr de telefon de urgenţă sau
detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu agenţia de turism
organizatoare sau cu agentul de turism.
-
Călătorii pot transfera pachetul unei alte persoane, în urma unei înştiinţări
efectuate în mod rezonabil şi eventual a plăţii unor costuri suplimentare.
- Preţul
pachetului poate fi mărit numai dacă cresc costurile specifice (de exemplu,
preţurile carburanţilor) şi dacă acest lucru este prevăzut în mod expres în
contract, şi în orice caz nu mai târziu de 20 de zile înainte de începerea
executării pachetului. În cazul în care creşterea preţului este mai mare de 8%
din preţul pachetului, călătorul poate înceta contractul. În cazul în care
agenţia de turism organizatoare îşi rezervă dreptul de a creşte preţul,
călătorul are dreptul la o reducere de preţ dacă apare o scădere a costurilor
relevante.
-
Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalităţi de încetare şi pot
obţine rambursarea completă a oricăror plăţi în cazul în care oricare dintre
elementele esenţiale ale pachetului, altul decât preţul, s-a modificat în mod
semnificativ. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului,
comerciantul răspunzător de pachet anulează pachetul, călătorii au dreptul la
rambursare şi, după caz, la o despăgubire.
-
Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalităţi de încetare, înainte
de începerea executării pachetului, în circumstanţe excepţionale, de exemplu în
cazul unor probleme grave de securitate la destinaţie care sunt susceptibile de
a afecta pachetul.
- În
plus, călătorii au posibilitatea de a înceta contractul în orice moment înainte
de începerea executării pachetului, în schimbul achitării unei penalităţi de
încetare adecvat şi justificabil.
- În
cazul în care, după începerea executării pachetului, elemente importante ale
pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite
călătorului servicii alternative corespunzătoare, fără a implica plata unor
costuri suplimentare. Călătorii pot înceta contractul fără plata unei
penalităţi de încetare, în cazul în care serviciile nu sunt executate în
conformitate cu contractul şi acest fapt afectează în mod substanţial
executarea pachetului, iar agenţia de turism organizatoare nu remediază
problema.
-
Călătorii au de asemenea dreptul la o reducere a preţului şi/sau
- Agenţia
de turism organizatoare trebuie să ofere asistenţă în cazul în care călătorul
se află în dificultate.
- În
cazul în care agenţia de turism organizatoare intră în insolvenţă, plăţile vor
fi rambursate. În cazul în care agenţia de turism organizatoare intră în
insolvenţă după începerea executării pachetului, iar transportul este inclus în
pachet, repatrierea călătorilor este garantată.
Călătorii
pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competenta -
Autoritatea de Supraveghere Financiara, Splaiul Independenței nr. 15, sector 5,
București, e-mail: office@asfromania.ro, relații cu publicul, tel. 0800 825
627, număr apelabil din afara României: +40.21.668.12.08, fax: 021.659.60.51 și
021.659.64.36, în cazul în care anumite servicii sunt refuzate din cauza
insolvenţei SIMPA VOYAGES & EVENTS SRL.
În sensul
prezentului formular prin agenţie de turism organizatoare se înţelege agenţia
de turism organizatoare stabilită pe teritoriul României sau agenţia de turism
intermediară stabilită pe teritoriul României, care cumpără în mod direct
pachete de la o agenţie de turism organizatoare care nu este stabilită în
România, după caz, conform art. 14 din O. G. nr. 2/2018.
În cazul
prevederilor referitoare la insolvenţă, agenţia de turism organizatoare este
cea dintr-un alt stat membru sau din România, după caz.
Acte
normative:
-
Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018 : www.anat.ro/wp-content/uploads/2013/09/OG-2_2018.pdf
- Ordinul
nr. 156/2019 pentru aprobarea Procedurilor de garantare a sumelor plătite de
călători în legătură cu pachetele de servicii de călătorie/serviciile de
călătorie asociate în cazul insolvenței agenției de turism organizatoare și
procedurile de despăgubire a călătorilor.
ANEXA 2
INFORMARE PRIVIND PRELUCRAREA
DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Datele
dvs. cu caracter personal sunt prelucrate de SC SIMPA VOYAGES & EVENTS
SRL pentru urmatoarele scopuri: |
Prelucrarea
datelor dvs. cu caracter personal se face in baza: |
-
Pentru scopuri de business si administrative (in special pentru a va contacta
si pentru a procesa cererile pe care le trimiteti pe site-ul nostru), pentru
a ne indeplini obligatiile contractuale. |
-
Contractului de comercializare cu SC SIMPA VOYAGES & EVENTS SRL la care
sunteti parte ori, dupa caz, interesului legitim al SC SIMPA VOYAGES &
EVENTS SRL (exemplu:pentru a raspunde la intrebarile si mesajele dvs, pentru
a pastra o evidenta a corespondentei) |
Datele dumneavoastra cu
caracter personal pot fi transferate catre autoritati de stat (inclusiv
instante, autoritati fiscale), parteneri contractuali (tour operatori, companii
aeriene, hotelieri, sisteme de rezervari, consultati, experti, dezvoltatori de
servicii IT, furnizori de serviii de telefonie, furnizori de servicii de
contabilitate, procesatori de plati, furnizori de servicii de facturare,
furnizori de servicii email, furnizori de servicii de gazduire web, companii de
asigurare), in conformitate cu prevederile legislatiei aplicabile privind
protectia datelor cu caracter personal si cu scourile prelucrarii. Datele
dumneavoastra cu caracter personal colectate pentru incheierea contractului de
comercializare a pachetelor de servicii turistice si pentru executarea acestuia
vor fi retinute in baza de date SC SIMPA VOYAGES SRL, pentru faza de ofertare,
o perioada de timp de 90 de zile de la data emiterii ofertei, cu exceptia situatiilor
in care ofertele trebuie pastrate o perioada mai lunga de timp, in conformitate
cu prevederile legale aplicabile si, dupa incheierea contractului, pe perioada
in care sunteti client al SC SIMPA VOYAGES & EVENTS SRL, la care se va
adauga perioada de timp in care datele sunt necesare pentru exercitarea de
catre SC SIMPA VOYAGES & EVENTS SRL a drepturilor rezultand din contractul
de comercializare a pachetelor de servicii turistice si pentru indeplinirea
obligatiilor rezultand din legislatie si din reglementarile interne privitoare
la stocare.
Incepand cu 25 mai 2018 aveti
urmatoarele drepturi ce rezulta din Regulamentul UE privind protectia datelor
cu caracter personal: dreptul de acces la date, dreptul la rectificarea sau
actualizarea datelor, dreptul la stergerea datelor, cand sunt indeplinite o
serie de conditii (spre ex. daca datele nu mai sunt necesare pentru scopurile
de mai sus), dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul de a vi se
comunica orice rectificare sau stergere sau restrictionare a prelucrarii,
dreptul la portabilitatea catre dvs. a datelor, dreptul la opozitie, dreptul de
a fi notificat in caz de incalcare a securitatii datelor, dreptul de a modifica
sau de a va retrage consimtamantul cu privire la prelucrarea datelor cu
caracter personal pentru cazurile in care v-ati exprimat acest consimtamant. De
asemenea, aveti dreptul sa depuneti o plangere la Autoritatea Nationala de
Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Va rugam sa aduceti la
cunostinta SC SIMPA VOYAGES & EVENTS SRL orice modificare a datelor dvs.
personale. Va rugam ca, in cazul in care, in vederea executarii contractului de
asigurare, ne comunicati (si) datele cu caracter personal ale altei persoane,
sa transmiteti prezenta Informare persoanei respective si sa luati Acordul
acesteia, in cazurile aplicabile. Pentru mai multe informatii cu privire la
protectia datelor cu caracter personal, puteti accesa site-ul nostru:
https://www.simpa.ro Pentru orice solicitari pe care le puteti avea cu privire
la exercitarea drepturilor mentionate mai sus sau la retragerea
consimtamantului, precum si pentru a ne adresa orice alte intrebari privitoare
la cele comunicate prin prezenta, puteti sa contactati SC SIMPA VOYAGES &
EVENTS SRL la adresa de e-mail :
Am
luat cunostinta despre Informare si am primit un exemplar de pe aceasta*
*In cazul in care datele cu caracter personal sunt ale unui minor, parintele
sau tutorele semneaza Informarea
*In cazul in care furnizez (si) datele cu caracter personal ale altei persoane,
ma oblig sa transmit prezenta Informare persoanei respective.